Sunday, March 14, 2010

A couple of digital layouts

I spent HOURS today working on a digital layout.  I'm not kidding...HOURS!! I created it for a publication call....wish me luck!!!! I SOOO want to be published! The picture at the post office has lost it's novelty.....lol.  Hope ya'll know I am just kidding!

So I spent all this time on the layout nd it turned out beautifully....here have a look....
You would not believe the photo editing time!!!  Lots of blending and overlays.....I used one of Kitty Designs papers.....from Land of Make Me Wonder I think....overlays from Chickypow's Crazy garden and the keys from Morning News ...a kit by Bellisaedesigns.  Like I said....hours....hours!! Not kidding!!! And guess what......it was totally, completely WRONG!. ARGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!

I hate that!!! But the page did turn out pretty......lol.

So I went back and looked at the sketch I was SUPPOSED to follow (I had forgotten that one, small, little detail) and came up with this one
I did a fair amount of editing on this one too....., I extracted little mini me here and copied me,well.... um her......so I could make the little umbrella look like I (she) was holding it. It turned out ok....I'm jsut really nervous and the deadline isn't until the end of march so I will have to wait and see.....and wonder....and worry......UGH!!!

I used MK Designs "I heart you" kit.  I titled it A Note To My Mother...........my Mom and I have never gotten along.  Even now that I am an adult.  I'd like to think that she has looked back at our lives and our relationship and thought how she would like to go back and change things...or that one day she will miss my childhood and the chances for what might have been.......yeah I am a sap I know :)  It'll never happen but I was thinking about that while I made this page.  So I used the words from the Trace Adkins song "Your Gonna Miss This" for my journaling.

You're gonna miss this, you're gonna want this back, you're gonna wish these days hadn't gone by so fast.

Sooooooooo.....there ya have it....my day!

The Buggs (kids) were all fairly well behaved today.....the little one was really wound up and wanted to wrestle and fight all day.  But thats what 5 year olds do....lol.  This morning we had donuts and coffee for breakfast and the kids had donuts and milk.....Jesse told me he wants to marry donuts when he grows up......LOL.  i asked him if he really loved donuts that much and he smiled and said "Yesssssssssssssss!!!" I feel the same way about chocolate and my coffee......LOL.

Sorta short post tonight.  This time change has got me messed up so I am headed to bed early to try to get my internal clock reset.  No challenge layouts or cards to share with ya tonight.....the digis took me all day :(  I got a few I wanna try to tackle tomorrow tho so lookout!!

Have a great monday!!

3 comments:

Deanna said...

I love both the layouts! Good luck on getting published!

CraftyGirl said...

Wow... both of these are just gorgeous! So much time and work! I give you credit... I have played with the digital stuff, but I still like my old fashioned paper!! LOL!! Good luck!
Barb :)

Stephanie said...

Photo at the post office...yep, I thought I recognized you from somewhere...LOL!!!

Good luck with the publication. I had my first card published & it was so exciting. I'd like to be published more now...just wish I could submit more often b/c I know that's the best way to increase my chances!

Great layout...just love the old photo :)